I am writing a book / Ik schrijf een boek

I'm writing a book. It's scary as hell. And as a result, I'm cleaning a lot. On the Internet I found just the term for it: procrasticleaner. And that is what I am. I clean to put off things. I clean whenever I'm suffering from 'writer's block'. I clean whenever I 'have to' do someting. And that is why my kitchen is getting a thorough scrub every day, the floor is being washed so often that the tiles have lost their protective coating, all my vases have been scrubbed and polished, photo frames have been dusted off, the stairs are spotless, and I even attached the living room carpet with a scouring pad... and I wrote my first 5,000 words.

Ik ben een boek aan het schrijven. Doodeng vind ik het. En dus ben ik erg veel aan het poetsen. Op internet vond ik daar een mooie term voor: procrasticleaner. Uitstelpoetser.En dat ben ik ook. Ik poets om uit te stellen. Ik poets als ik even last heb van 'writer's block'. Ik poets als ik iets 'moet'. En dus krijgt mij keuken elke dag een beurt, wordt de vloer zo vaak gedweild dat de beschermlaag al bijna van de tegels is, heb ik de vazen allemaal geschuurd en gepolijst, fotolijstjes afgestoft, traptreden gesopt, met een schuursponsje alle meuk uit het kamerkleed gehaald... en heb ik mijn eerste 5000 woorden op papier.

The book is about gp's. And money. And taxes. I'm not a gp. And I haven't got a clue about money. Or taxes. But what I can do, is read, do research on the Internet, dig around in government websites and documents until I find what I'm looking for. And then put it on paper in a nice way. 30,000 more words to go. I've got another week. Oops.

Het gaat over huisartsen. En geld. En belastingen. Laat ik nou geen huisarts zijn. En absoluut geen verstand hebben van geld. Of belastingen. Maar wat ik wel kan, is me inlezen, dingen opzoeken op internet, graven in websites en documenten van overheden tot ik heb gevonden wat ik zoek. En dat dan op een leuke manier op papier zetten. Nou nog 30.000. En ik heb nog een week. Oeps.

As a true procrastiknitter I also rustled these up really quickly...

En als echte procrastiknitter heb ik deze er nog even snel uitgetikt...

Two Suzies / Twee Suzies:

Comments

Herma said…
Spannend!!!!
Ik wens je veel inspiratie en minder uitstelgepoets (maar dat heeft z'n voordelen ook, namelijk een schoon huis).
Succes en ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
Siem said…
Ja wil ook op de hoogte blijven van het resultaat, en de Suzie's zijn superleuk geworden.
Jolanda said…
Oh wat superspannend! En mocht je thuis zijn uitgepoetst......
JosĂ© said…
Ojee, dat zijn nog heel wat woorden! Maar als je niks weet of bent van het onderwerp, waarom schrijf je het dan? Speciale uitdaging voor jezelf?
Sterkte in elk geval, en veel inspiratie gewenst vanuit het zonnige zuiden!
Unknown said…
wauw! een boek. Leuk zeg en ook spannend. succes
MoniqueB. said…
Zo he! Geweldig. Knap ook: want hoe begin je, wat wil je zeggen en hoe ga je dat doen.. Petje af!

En je Suzies al klaar. Woensdag was je nog bezig met nr. 2.. Behoorlijk tempo.

Nieuw woord is geweldig, handig ook.
hannah said…
Goh, wat spannend zeg! En een schoon huis is natuurlijk nooit weg.

Mooie breisels laat je zien.

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8