Wie zoet is krijgt lekkers (updated/bijgewerkt)

No English title this time, as it is hard to translate :)
When I was in the shops today with wee H, she was a bit sad when I told here she was not going to get a Sinterklaas dress-up suit. No way, because in my opinion a Sinterklaas does not wear shiny plastic fabric. A Sinterklaas wears a soft velvety cape. And straight away, the cogs in my head started to turn. Because really, who can say no to such a gorgeous blond girl? So, after dinner we got to work straight away. An old curtain was turned into a luscious cape, with elastic at the top around the neck and a shiny gold cord to close it. And with some car board the mitre was done in a few minutes. I put elastics on the sides, so that she can still wear it when she's 16.
Of course, she wanted to try it on straight away, even though she was still dripping wet from her bath and wearing her wee brother's Spongebob bath towel.
And because Sinterklaas never comes alone, I also made a little Piet hat for wee S, so that tomorrow they look great together on the way to school and the Sinterklaas celebrations! I'm extremely happy!

Geen Engelse titel dit keer, want dit is niet te vertalen :)
Toen ik vandaag met kleine H in de winkel stond, was ze een beetje verdrietig toen ik zei dat ze geen Sinterklaasverkleedpak kreeg. Nee hoor, want ik vind dat een Sinterklaaspak niet van glimmende plasticstof moet zijn. Een Sinterklaaspak moet zijn gemaakt van velours. En direct begonnen de radertjes te draaien. Want ja, wie kan er nou nee zeggen tegen zo'n lief blond meisje?
Dus gingen we na het eten direct aan de slag. Van een oud gordijn werd al snel een cape gemaakt, met elastiek bovenaan en een mooi goudkleurig koordje voor het dichtknopen, en met karton als versteviging hadden we ook zomaar een mijter klaar. Met elastiek aan de zijkanten, zodat hij ook past als ze zestien is ;)
Natuurlijk moest hij direct gepast, ook al zat ze nog na te druppen van het bad in haar broertjes Spongebobhanddoek...
En omdat alleen een Sinterklaasverkleedpak wat zielig is, maakte ik ook nog even een mutsje voor kleine S, zodat ze morgenochtend helemaal mooi bij elkaar passend naar school kunnen lopen... Helemaal blij!








Not totally content, as the hat resembled Frank Spencer a bit too much, so I took off the elastic, added another band of velvet, with a bit of gold trim and then added elastic again. I also found some lace in my sewing box, so little Piet is now ready to go out and hand out presents! (Well, this one only wants to receive presents!) The Sinterklaas robe also got a bit of a gold trim. Both now look fit for a king!

En toch was ik niet helemaal tevreden, omdat het pietenpetje te veel Frank Spencer was :). Dus het elastiek er weer af, een extra ring velours en daarna wat goudborduursel over de rand en weer elastiek erom. Ik vond ook nog wat kant in mijn naaidoos, dus kleine Piet is nu klaar om cadeaus te gaan uitdelen! (Nou ja, deze Piet wil eigenlijk alleen maar cadeautjes HEBBEN!) Het Sinterklaaspak is ook wat verguld. Beide zien er nu puik uit!



And this was in my mailbox today. Yes, I got a present too! Tomorrow I'll show you what I got and I made for my Secret Sinterklaas...

En dit zat vandaag in mijn brievenbus. Ja! Ik heb ook een cadeautje gekregen! Morgen laat ik zien wat ik heb gekregen en wat ik zelf heb gemaakt voor mijn Sinterklaasbrievenbusruilcadeautjesfeest!

Comments

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8