Green living, step 2

I already explained earlier that we want to become a bit more of an eco-friendly family. We're trying to not spend too much on non-eco food stuff and other products. We eat with the seasons, grow (as much as possible of) our own fruit and veg and try to keep use of the car to a minimum. And with the current weather, that is not easy, I have to say!
To welcome spring back into our world (well, after 3 weeks of continuous whiteness outside, however pretty, who wouldn't - apart from yous Canadians who live with snow 6 months of the year ;) ), I started looking around for some interesting seeds and plants for our allotment. And boy, did I hit the jackpot at the Webwinkel van Vergeten Eten! Masses and masses of seeds of plants that we have 'forgotten', that are almost not grown here anymore and which would definitely enrich our horticultural heritage. I ordered two packages, one with beans and peas (which get eaten here a lot, and I'm very curious about the European soy beans) and the one with Incan culinary secrets (we also like our kidney beans, and I'm interested to see if we can grow quinoa too!). With the eco potatoes, our garden should be brimming with nice foodies this year. I can't wait!

If only we could also have some chickens....


Groen leven, stap 2

Ik heb eerder al eens uitgelegd dat we hier wat ecologischer willen leven. We proberen niet te veel geld uit te geven aan niet-eco eten en andere producten. We eten met de seizoenen mee, verbouwen (zoveel mogelijk) onze eigen groenten en fruit en proberen de auto zo min mogelijk te gebruiken. En dat is met het huidige weer erg lastig, moet ik toegeven!

Om alvast weer naar het voorjaar toe te werken (wie zou er na 3 weken witte wereld buiten niet weer zin in krijgen), ben ik wat rond gaan surfen op zoek naar interessante zaden en groenten voor de volkstuin. En ik heb me toch wat leuks gevonden op Webwinkel van Vergeten Eten! Massa's zaadjes van groenten en fruit die we zijn 'vergeten', die amper nog worden verbouwd en die zeker een verrijking zijn van ons erfgoed. Ik heb twee pakjes besteld, een met bonen (die hier veeeeeel worden gegeten, en ik ben erg nieuwsgierig naar de Europese sojabonen) en een met culinaire geheimen van de Inca's (we houden ook van kidneybonen en ik ben nieuwsgierig of we hier ook quinoa kunnen telen!). Met de eco aardappelen hopen we op een goede en lekkere oogst dit jaar. Ik kan amper wachten!

En als we nou ook nog kippen zouden kunnen houden...

Comments

Unknown said…
k wou dat ik de tijd en motivatie kon vinden voor een eigen moestuin. We eten trouwens wel zo veel mogelijk biologisch.
Hoe bevallen de wasnoten(had er nog nooit van gehoord)? mijn buurvrouw gebruikt wasmagneten en is er laaiend enthousiast over.
Ammerins said…
Wasnoten zijn me erg goed bevallen! Ik ga binnenkort een lading halen in Sneek.
MoniqueB. said…
Ai, kippen... die eten wel lekker veel afval van je eigen tafel. Mijn ex schoonouders' kippen waren zo verwend dat ze eigenlijk alleen sla mét slasaus wilden eten, hahaha.
Ik bewonder je inzet!
Mijn moeder eet nog vaak (als ze er zijn) schorseneren, koolrabi enz.
En ze gaat vaak naar de biologische kraam op vrijdagmarkt in L'den!
wat heerlijk dat je al zo veel van eigen tuin kunt eten. En ja, die kipjes zouden toch leuk zijn!

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8