Chasing the yarn - Draadjesjagen

Yes, it's done! And yes, despite shortening the sleeves, I did run out of yarn. How great it is to have a whole basket full of sock blanket yarn to rummage around in... I found a yarn which was not quite the same, but enough of a match to not look odd and finish the jacket. After another rummage I found 4 nice buttons and hey presto: Here's Branco's jacket! He will get it tomorrow, or at least I will drop it off in the gift box tomorrow at wee S's daycare facility. Branco is the son of our of the teachers there, and a cute one too! We saw him two weeks ago and of course I could not do anything else but knit something that would fit his 'style'. I hope I did!

Ja, hij is af! En ja, ondanks dat ik de mouwen had ingekort, had ik te weinig wol. Wat is het dan geweldig als je een mand vol sokkenwoldekenwol hebt om in te zoeken... Ik vond een wolletje wat niet helemaal hetzelfde was, maar toch dicht genoeg in de buurt kwam om er niet gek uit te zien. Na nog wat zoeken kwam ik vier leuke knopen tegen en he presto: hier is Branco's truitje! Hij krijgt hem morgen, ofwel, ik breng hem morgen naar Sams kdv om hem daar in de cadeautjesdoos te doen. Branco is de zoon van een van de leidsters en een liefie! We zagen hem twee weekjes geleden even en natuurlijk moest ik wel iets voor hem breien dat bij hem paste. Ik hoop dat hij (en zijn mama) het mooi vindt!



Front and back / Voor en achter




And a few artistic shots ;) / En wat artistieke fotootjes

Even though it takes a lot of time to knit garter stitch, I love the pattern. I have adjusted it a bit and just knit the second half in mirror image, not the same to then sew on backwards (would not have worked with the stripes). That and the shorter sleeves are the only changes I made. Sure winner and I'm going to knit a girlie version of this next!

Ook al duurt het heeeeel lang om dit in ribbelsteek te breien, vond ik het patroon geweldig. Ik heb het ietwat aangepast en de tweede helft in spiegelbeeld gebreid, niet hetzelfde om hem dan achterstevoren aan te naaien (dat zou niet hebben gewerkt met de streepjes). Dat en de kortere mouwen waren de enige veranderingen. Echt een superpatroontje, en een die ik nu voor een meisje ga breien.

Comments

Herma said…
Wat is het vestje geweldig geworden!!
Als je dan zo'n kleintje ziet, begint het dan niet weer te kriebelen??
Inderdaad een mooi vestje! Heel toevallig heb ik het patroon net uitgeprint en ga ik vandaag beginnen!
Unknown said…
Mooi geworden! Leuk is dat, om voor baby's te breien. Maar(bijna) nooit krijg ik weer de kriebels Tijm! 2 vind ik mooi zat. jij Ammerins?
Siem said…
Wat een leukertje!! Maar inderdaad er komt geen eind aan, dat is ook mijn ervaring.
Ammerins said…
Genoeg kindjes ook hier, ja ;) Maar breien voor kleintjes blijft leuk. Er zit een nichtje aan te komen, dus ik heb mooi de kans!
Jolanda said…
Ja, absoluut een topper!
hannah said…
Heel mooi geworden, een prachtig kado!
yvonnep said…
Echt helemaal leuk! Veel complimenten. Ik ga ook aan de BSJ.

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8