Lean mean knitting machines

Via the Ravelry forum I found the link to this article in the Star Tribune, about knitting soldiers in Iraq. Really, when are we going to have a referendum to make knitting an obligatory part of military training? I can so understand how relaxing it is, after a day of tenseness, keeping guard, seeing the most horrible things, all that tragedy - to sit down and knit and chat with a few good mates.

Beats the crap out of stitch 'n bitch nights, though. And I guess they don't have the odd wine with their knitting... Hats off to them!

(I do admit, I'm a pacifist and totally against armies and war and things, and don't even get me started on Iraq or Afghanistan, but this I found very cool...)

Breien op commando

Via het Ravelry-forum vond ik de link naar dit artikel in de Star Tribune, over breiende soldaten in Irak. Echt, wanneer houden we hier een referendum om breien verplicht te stellen tijdens de militaire opleiding? Ik snap zo goed hoe ontspannend het is om na een dag vol spanningen, wacht lopen, de vreselijkste dingen voor je zien gebeuren, al die tragedie - dat het dan heerlijk is om even lekker te zitten breien en kletsen met wat maten. 

Onze stitch 'n bitch-avonden zijn hier niets bij, haha... En ik durf te wedden dat zij niet zo nu en dan een wijntje nemen bij het breiwerk... Petje af!

(Ik geef toe, ik ben nogal een pacifist en helemaal tegen legers en oorlog en zo, en over Irak en Afghanistan wil ik het al helemaal niet hebben, maar dit vond ik toch wel erg cool...)

Comments

MoniqueB. said…
Ik snap je helemaal. Ik ben ook tegen wapens (wanneer je ze hebt, grote kans dat je ze gebruikt). Mijn man is daarintegen bijna 10 jaar militair geweest...

Erg fijn om te zien dat ze zich iig niet schamen om zich zo te ontspannen!!!
hannah said…
O ja, dit is zeker cool! Misschien dat deze heren het breien door mannen uit de taboesfeer kunnen halen?!

Goed van je dat je gaat hardlopen!

Mooie aankopen heb je op de handwerkbeurs gedaan.
DutchAstrid said…
Freakin' Awesome!

Ook pacifist, trouwens ;)

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8