Garden life / Het tuinleven

Life has moved outside here. During the day, it's great to sit outside to work. That's the joy of having a laptop! I can sit and work, while Sam plays in the garden, alone or with one or more of the girls from our street, and while the bunnies sunbathe and groom their coats. Plants and flowers are bursting with life and colour. And then you realize you have way too little time to enjoy it all. So this week, I'm taking it easy! Time to enjoy the good weather, spend time at the allotment, and just... well... do things I want to do.

Het leven heeft zich hier naar buiten verplaatst. Overdag is het heerlijk om buiten te werken. Dat is het genot van een laptop! Ik kan lekker zitten werken, terwijl Sam in de tuin aan het spelen is, alleen of met een of meer van zijn vriendinnetjes uit de straat, en terwijl de konijntjes liggen te zonnen en hun vachtje schoonlikken. De planten en bloemen barsten van het leven en de kleur. En dan realiseer je je dat je veel te weinig tijd hebt om ervan te genieten. Dus deze week doe ik het rustig aan! Tijd om te genieten van het mooie weer, lekker werken op de volkstuin en gewoon... nou ja... dingen doen waar ik zin in heb.

So, a few pictures of stuff I've been up to!

Wat foto's!

My cherished Fritillaria meleagris - I get more every year... Love them!
Mijn geliefde kievietsbloemen - het worden er elk jaar meer... Geweldig!


Berries are on the way... and my little corner of exploding colour, right next to my 'office', i.e. the garden table ;)
De besjes komen eraan... en mijn kleine hoekje vol knallende kleuren, direct naast mijn 'kantoortje', ofwel de tuintafel ;)


Under here are buried my bio potatoes (left) and broad bean and peas (along the appel tree)
Hier liggen mijn bio-aardappeltjes begraven (links) en mijn tuinbonen en doperwten (bij de appelboom)



Apples in the making and a huuuuuuge rhubarb plant (which is flowering... is that a good thing???)
Appels in de dop en een enorrumme rabarberplant (die bloeit... is dat een goed teken???)


My work for the time to come... And some knitting... The front of my pink sweater
Mijn werk voor de komende tijd... En wat breien... Het voorpand van mijn roze trui

Comments

Nancy Fletcher said…
What lovely pictures -- I remember spring in the Netherlands, with all the spring bulbs blooming so early! We lived near Nijmegen for 2 years, about 25 years ago, and loved it! (Ik kan nog een bijtje Nederlands verstaan, maar niet veel.) I enjoy the backgrounds of your photos -- very Nederlands!

When I was a child, my mother always cut off the flowering stock of the rhubarb. She wanted the plant to put its strength into the stems, leaves, and roots, instead of making seeds.
Jolanda said…
Meis, wat mooi! We hebben geen moestuin meer, maar wel een groot platdak. Dus binnenkort ga ik ook helemaal los.
Herma said…
Groot gelijk heb je, dat je nu eens lekker gaat genieten!!
Het mooie weer blijft aan.
Ook ik haal de bloewijze uit de rabarber, om dezelfde reden als hierboven al genoemd staat. Ik doe het als de stengel al wat langer is, want dan kan ik hem mooi op de vaas zetten emt wat rabarberbladen erbij. Mooi voor even op tafel thuis.
Geniet ze!!
MoniqueB. said…
Oef, wat mooi! Krijgt je roze sweater lange of korte mouwen!

En de tuin ziet er fris uit, de moestuin wat minder. Maar daar heb je een man voor toch? hahahaha.
Ik heb geen verstand van tuinieren, maar het zijn in elk geval mooie bloemen in de rabarber!
Anonymous said…
hmmmm, wat een mooie plaatjes.... in het echt nog veel mooier natuurlijk..... vond je het vanochtend ook niet heerlijk ruiken buiten na die regen? Zalig! Friesland in de lente, kan het mooier?
froukje said…
Wat leuk al die foto's van je tuin en breisel!
yvonnep said…
Kievietsbloemen!!!! Dat is pas echt lente. Ik denk dat ik ze voor volgende jaar in een potje op het balkon ga proberen te kweken.

Popular posts from this blog

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8

Shetland - Days 1 and 2