Ode to the Queen Bea / Ode aan de Bea-tas

After a day of crocheting and some sewing, I present to you my Queen Bea bag!

Na een dag haken en wat naaien presenteer ik hierbij mijn Koningin Bea-tas!




In true crazy yarn style, copied from a fellow SnB'er (DutchAstrid on Ravelry), I rolled up three balls with mainly greens, blues and whites, with some red and orange thrown in here and there. These I crocheted up on Queen's Day into a big shoulder bag. For a lining I used some Ikea fabric I still had over from the bunting I made for wee H's birthday. I added a little pocket for my mobile phone (so no more complaining from big S about never being able to find it in my bag when it rings and he needs to pick it up for me) and a loop for my keys.
Wee H loved it so much, that she wants one too. Obviously not as big as mine, but I have already started one for her, in Fabel sock yarn. I was going to use it as my swimming pool project, but it turns out that I have to hurry if I want to get it finished before she gets her B diploma, because she can do the test next week Thursday! Our little girl, yes, the one with the bony arse and cute pigtails, barely 6 years old, is not only hyper intelligent, but also can swim like an otter. Well, not an otter, but more like a ballerina, a graceful dolphin... You should see her dolphin turn, it's pure magic...

In navolging van DutchAstrid heb ik drie bollen garen uit mijn stash opgerold, met voornamelijk blauw, groen en wit, met hier en daar wat rood en oranje. Deze heb ik op Koninginnedag opgehaakt tot een grote schoudertas. Voor de binnentas heb ik stof gebruikt die ik nog over had van de vlaggetjes voor H's verjaardag. Ik heb een klein zakje voor mijn mobieltje erin genaaid (zodat S niet meer kan klagen dat hij mijn telefoon niet kan vinden wanneer deze overgaat en hij hem moet opnemen) en een lus voor mijn sleutels.
H vond hem zo mooi dat ze er ook eentje wilde, maar dan niet zo groot. Ik ben aan een tas begonnen van Fabel-sokkenwol. Het zou een zwembadproject worden, maar dan moet ik wel opschieten, want volgende week donderdag mag ze al afzwemmen voor B! Ons kleine meisje, ja, dat meisje met die knokige knieen en de lieve staartjes, net 6 jaar oud, is niet alleen superintelligent maar kan ook zwemmen als een vis. Nee, niet als een vis, maar als een ballerina, een elegante dolfijn... Je zou haar dolfijnendraai moeten zien, het is pure magie...




Last Friday, I went to visit Angelique at Wolhemel. With kids. Boy, oh boy... I'm so happy I didn't get barred for life from there... My kids tried their hardest to test me, and the more uptight I got, the worse they got. And Sam peed on the floor. Sigh... Of course, I bought stuff to make up for the mess they made :) Tadaaa:

Afgelopen vrijdag ben ik bij Angelique op bezoek geweest bij Wolhemel. Met de kinderen. Tjonge jonge... Ik ben blij dat ik er uberhaupt nog mag komen... Mijn kindjes deden hun best om me testen, en hoe meer ik me opwond, hoe erger ze werden. En Sam plaste op de grond. Zucht... Natuurlijk moest ik wel wat kopen om het weer goed te maken :) Tadaaa:



The Fabel you've already seen, the pink is Jaggerspun, which is being turned into the Travelling Roses scarf, a KAL from the SnB group, and the white Drops Kid-Silk is nearly a lovely shrug (100-23 on Garnstudio). The books I got for free, thanks Angelique! An artistic impression of my shrug:

De Fabel heb je al gezien, de roze is Jaggerspun, waarvan ik de Travelling Roses-sjaal brei, een KAL van de SnB-groep, en de witte Drops Kid-Silk is bijna een prachtige bolero (100-23 van Garnstudio). De boeken kreeg ik gratis, nog bedankt Angelique! Een artistieke impressie van mijn bolero:

Comments

MoniqueB. said…
Nou, dat ziet er mooi uit! Met het haken is hij vast heel stevig. Leuk voerinkje ook!

Spannend voor die kleine bakvis... eh... arielle-prinses-kleine-zwemster. Het gaat vast helemaal goedkomen!
Je bolero wordt ook mooi en lekker zacht.
Mariella said…
Ooooh, gaaf! Dat is een leuk idee om allerlei restjes te verwerken, ziet er super uit. En leuke voering maakt het extra gaaf. De bolero moet wel knuffelzacht worden...
DutchAstrid said…
Oh, die van jou is nog veul mooier!

Mooie kleurtjes hoor! Met fabel wordt het ook stoer.
Lida said…
Leuk je aankopen en je tas is ook erg mooi geworden. Succes volgende week met het afzwemmen van je dochtertje
yvonnep said…
Allemaal mooi en leuk. Vooral die tas! Tja, kinderen he...!? Afzwemmen gelukt?
Hahaha je bent nog gewoon welkom hoor! En doordat de kinderen in de winkel zich helemaal moe gedraaid hebben, waren ze in de auto heerlijk rustig! Wat blijft het toch mooi op een grote naald he, die Kidsilk!
hannah said…
Wauw wat een mooie tas!

Leuk hè: met kleine kinderen op stap. Ik ben blij om te lezen dat je nog steeds welkom bent bij Angelique;-) Je heb in ieder geval mooie aankopen gedaan.

Succes voor dochterlief met afzwemmen. Voor Vera was zwemles een crime (ze heeft na een flink aantal privelessen al huilend haar A diploma gehaald en zijn daarna gestopt met lessen voordat het trauma nog groter zou worden, wat een verschil met Casper: die haalde fluitend A, B Ă©n C!)

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8