Knitting and weeding/Breien en onkruid wieden

Between working, sowing, cooking, wii-ing and weeding, I've been doing some knitting. Some, not a lot, and definitely not as much as I'd wanted. For the last week, I've been working on a Garnstudio baby surprise jacket. The first half is done now, and I'm hoping and praying I've enough yarn to finish the other half. Although, I do think the sleeve is a bit long, so there is still some yarn to be salvaged and reused if needs be....

Tussen het werken, zaaien, koken, wii-en en onkruid wieden door, ben ik ook nog aan het breien. Een beetje, niet veel, en zeker niet zoveel als ik zou willen. De afgelopen week was ik bezig met een baby surprise-truitje van Garnstudio. De eerste helft is nu klaar en ik hoop en bid dat ik genoeg garen heb voor de andere helft. Hoewel, ik vind de mouw wel wat lang, dus er is nog wat garen te redden als dat nodig is...


Blip... 69 grams used for left half, 61 grams left for right half... What to do... (I decided to shorten the sleeve)

Verdorie... 69 gram gebruikt, 61 gram over... Wat te doen... (inmiddels mouw ingekort...)



I've also made some progress on the travelling roses scarf, mostly during the (lost) Cambuur football match, which I spent on the sofa at Angelique's, in good company with a few bottles of rose beer, her husband Johan and their cat. The more I knit on it, the more I like the effect!

Ik heb ook wat vooruitgang geboekt met de travelling roses-sjaal, vooral tijdens de (verloren) Cambuur-wedstrijd, die ik heb gekeken bij Angelique op de bank, in het goede gezelschap van een paar flesjes rose-bier, haar man Johan en hun kat. Hoe meer ik eraan brei, hoe leuker ik het effect vind worden!




And then there was a wee bargain today in the thrift shop, quite a lot of sports weight sock yarn (327 grams) and two baskets for my yarn (1 euro for the yarn, 6 for the baskets)! The yarn is greenish, and a bit stiff, but knowing this type of yarn, it will soften up under my hands. Husband has already placed an order... One basket (the biggest) is being used for my sock yarn blanket (yes, it still exists, it's still not finished, but I still love it) and the other for my running projects.

En dan was er vandaag een koopje in de winkel van Terre des Hommes, heel veel dik sokkengaren (327 gram) en twee manden voor mijn wol (1 euro voor de wol, 6 voor de manden)! De wol is groenig en wat stijf, maar dit type garen kennende wordt het tijdens het breien wel zachter. Manlief heeft al een bestelling geplaatst... Een mand (de grootste) gebruik ik voor mijn sokkenwoldeken (ja, die is er nog, nog niet af, maar nog steeds geweldig) en de andere voor mijn lopende projecten.



Comments

MoniqueB. said…
Misschien even op een streng doen, dat garen en effe wassen met afwasmiddel. Daarna nog even gewoon wassen en dan is het vast soepeler!
Hoe groot is je deken nu?
Is het rustig met werken nu dan? Dat je nog tijd hebt om te wii-en? (sprak zij vermanend).
Jammer dat het truitje nog een stukkie overnieuw moest, maar mooi wordt ie wel. Lekker warm.
froukje said…
Wat prachtig voor een koopje zo veel sokkenwol :) Wat staat dat leuk een mand vol sokkenwoldeken, en idd nog steeds leuk om te doen!
DutchAstrid said…
oh, wat wordt die sjaal mooi!!
Leuk kleurtje ook!

Popular posts from this blog

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8

From Carolus to Lodewijk