A bit too much work to knit / Een beetje te veel werk om te breien

After a little blip last month, business is booming again. It seems like everyone wants me to work for them, which is very flattering, but it does eat away my free time (well actually, devours it, considering that the kids are at home 24/7 - apart from wee S, who still goes to daycare 2.5 days a week). This all means precious little knitting is done, and the great dyes I got last week are still lying in my craft drawer unused.
I am having a blast though, as well, it's not all work and no play! This week alone, we've had Monique over for a visit, on Wednesday we had two small boys stay over - 1 and 3 years old, which was great, but did make my tubes curl up and wither away by themselves, two kids is enough for us! - and today me and the kids went to see a colleague translator/client who recently had a baby, on the train! My kids love trains. They love people. They love people on trains. And today, the people on the train loved them. It does make your journey much more fun if people aren't humming and ha'ing if your kids get excited every time they see a cow. Or a horse. Or a truck. Or a crane. Or another train. We got one guy actually playing with Thomas the train, and a woman singing along with 'Altijd is Kortjakje ziek'. Priceless!
Next week will be a bruiser. I have about 90 hours of work planned, so wish me luck... :D

Na een dipje vorige maand, gaat het weer goed met de zaken. Het lijkt net alsof iedereen wil dat ik voor ze ga werken, wat natuurlijk erg vleiend is, maar wel veel vrije tijd kost (of vreet, eigenlijk, ook omdat de kinderen nu de hele dag thuis zijn - behalve wee S die nog 2,5 dag per week naar het kdv gaat). Dit betekent dat er weinig wordt gebreid, en dat die prachtige verfstoffen die ik vorige week kreeg nog steeds ongebruikt in de la liggen.
Ik geniet met volle teugen, en ben niet continu aan het werk hoor! Alleen deze week al hebben we bezoek gehad van Monique, op woensdag hadden we twee kleine logeetjes - van 1 en 3 jaar, wat geweldig was, maar waardoor mijn eileider wel spontaan in de knoop schoten, twee kinderen is voor ons echt genoeg! - en vandaag ben ik met de kinderen op kraamvisite geweest bij een collega vertaler/klant, met de trein! Mijn kinderen zijn gek op treinen. Ze zijn gek op mensen. Ze zijn gek op mensen in treinen. En vandaag, waren de mensen in de trein gek op hun. Reizen is veel leuker als mensen niet zitten te zuchten omdat je kinderen opgewonden raken elke keer als ze een koe zien. Of een paard. Of een vrachtwagen. Of een kraan. Of een andere trein. We kregen een jongen zelfs aan het spelen met de Thomas-treintjes, en een vrouw zong spontaan mee met 'Altijd is Kortjakje ziek'. Geweldig!
Volgende week wordt zwaar. Ik heb ongeveer 90 uur aan werk in de planning, dus wens me succes... :D

Comments

Herma said…
Zal aan je denken volgende week!
En bedenkt maar zo, dat het weer mooi geld in het laatjes brengt, waar je dan later weer mooi garen van kunt kopen.
Dus onderweg tijdens het vertalen, maar blijven zingen...........treintje ging uit rijden...............
Een famke said…
Tsjonge, wat een bult werk! Succes ermee, gaat vast helemaal goedkomen!
En wat lekker dat je eileider spontaan in de knoop schiet LOL, bij mij kriebelt het zodra ik klein spul zie....maar of dat verstandig is......
Unknown said…
Tja thuiswerken als freelancer heeft zo z'n voordelen(maar soms ook nadelen...) succes. 'k ben volgende week ook weer thuis met 2 kiddo's de ganse dag.
MoniqueB. said…
Suxxes!
Heerlijk he, de trein. Wat hebben ze het naar hun zin gehad, zo te lezen.
Nou ben je (bijna) weer opgeladen voor zoveel uur te werken.
Jolanda said…
Wow, fantastisch die interactie in de trein!

Gelukkig heeft een week 168 uren ,dus 90 uur; appeltje eitje!
froukje said…
Ja, zo vliegt de tijd ook voorbij! Succes met je werk, ook ik mag volgende week weer los...

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8