Drops

I could have written a blog about how I hate the people who live behind us, who seem to not realize that telling people that there's going to be a party does not mean you can carry on until 5 in the morning, and who want YOU to apologize for having rung the police the last time they did the same (long story - and we did ring again, HA). But I'm not. That frustration runs deep, and I'm intent on smothering my feelings of hate with yarn. Lots of yarn. Like this:

Ik had een blog kunnen schrijven over hoezeer ik onze achterburen haat, die zich niet lijken te realiseren dat als je mensen vertelt dat je een feestje hebt dat niet automatisch betekent dat je er dan tot 5 uur mee door mag gaan, en die willen dat JIJ je verontschuldigingen aanbiedt omdat je de vorige keer de politie hebt gebeld (lang verhaal - deze keer ook weer gebeld, HA). Maar dat doe ik niet. Die frustratie zit te diep, en de enige manier om hem te smoren is met veel wol. Heel veel wol. Zoals dit:


Some shots of the blanket in the daytime. Talking about blankets, Roo, well done for your efforts on the plinth. We're proud of you. Please, people, go to One and Other if you want to see Roo knit, or to P-hop to contribute in any way you can. Roo also recently got married. Just married and knitting on a plinth for MSF. That's my kind of woman!

Een paar foto's van mijn deken overdag buiten. Over dekens gesproken, Roo, gefeliciteerd met je geweldige prestatie op de sokkel. We zijn zo trots op je. Mensen, ga even kijken op One and Other als je Roo wilt zien breien, of naar P-hop als je ook een bijdrage wilt leveren. Roo is laatst ook getrouwd. Net getrouwd en dan op een sokkel breien voor Artsen zonder Grenzen. Een vrouw naar mijn hart!


The front and back of a secret project I'm knitting on. Guess which is which?

De voor- en achterkant van een geheim project waar ik aan ben begonnen. Welke is wat?


And my spinning. Ach, the spinning, hours of reassuring pleasure, I can just spin for Fryslan and still spin in my time off... Love these colours! My spinning is a bit tight, so I think I will ply this, but it's going to be one heck of a lovely scarf this autumn. Can't wait to see it done. After this, I am definitely going to wash, brush and spin the sheep which are currently still lying dormant in our shed. Poor husband, they're in the way of his tools...

En mijn spinnen. Ach, het spinnen, uren vol rustgevend plezier, ik kan spinnen voor Friesland en dan nog verder spinnen in mijn vrijetijd... De kleuren zijn geweldig! Ik spin wel wat strak, dus het zal wel dubbeldraads worden, maar toch, het wordt een geweldige sjaal als ik ermee klaar ben in de herfst. Kan bijna niet wachten. Hierna ga ik zeker de schapen wassen, borstelen en spinnen die nu nog in de schuur liggen. Arme echtgenoot, ze liggen voor zijn gereedschap...

Pictures of purchases made yesterday at Wolhemel will follow later, as soon as I started on THAT secret project...

Foto's van mijn aankopen gisteren bij at Wolhemel komen later, zodra ik met DAT geheime project ben begonnen...

Now I'm off to make some pasta. In case of extreme frustration and thoughts of murder, spinning, exercising (oh, how I love thou, Wii Active...) or making pasta are ways to avoid ending up in a police cell...

Nu ga ik pasta maken. In geval van ernstige frustraties en moordgedachten zijn spinnen, sporten (oh, ik ben zo verliefd op mijn Wii Active...) en pasta maken ideale manieren om niet in een politiecel te belanden...

Comments

Unknown said…
persoonlijk vind ik spinnen voorlopig nogal stressie maar als je het goed kunt zoals jij is het vast heel relaxing. mooie kleuren! en hebben wij misschien dezelfde buren,de mijne kunnen er ook wat van...
gea said…
vervelende buren bah!

maar je deken vindt ik geweldig mooi!!!

heb jezelf het boek van knitalong???
vroeg ze nieuwsgierig
is het de moeite waard om te kopen ???
Ammerins said…
Gea, nee, dat boek heb ik niet... Maar die deken ziet er ook gaaf uit! Misschien over een jaar of 10, als ik eindelijk klaar ben met m'n eigen deken, haha...
yvonnep said…
Heel goed om je woede om te zetten in iets waar je zelf wat aan hebt.
Mooie wol trouwens.
Lida said…
Wat een mooie dingen heb je gemaakt. Heerlijk het spinnen he, ik ga elke avond een uurtje spinnen en dan val ik als ik naar bed ga makkelijk in slaap
Jolanda said…
Is liefdevol smoren met die prachtige deken een optie?
Herma said…
Hou de eer aan jezelf, maar wat fustrerend van die buren!
Knap hoe je afleiding kunt vinden!
MoniqueB. said…
Net als autodrop; zo gevaarlijk het zou verbĂłden moeten worden.
Zulke buren ook. Bah.
wat een mooie kleuren heb je gesponnen. En ik ben erg benieuwd naar al je geheime projecten en aankopen!
hannah said…
Gelukkig maar dat je je frustraties om kan zetten in iets creatiefs. Je deken ziet er prachtig uit, evenals je andere breisel en gesponnen wol.
Geheim project hoeft niet geheim te blijven hoor! Maar het ziet er al goed uit!! Dank u dank u

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8