The knitting / Het breiwerk

Being absolutely exhausted after a day of antics in the zoo/playground/pool meant little knitting was being done. But looking at my blanket, a lot was done. Even hubby is now extremely impressed by it. I've not counted the number of squares, but it weighs in at around 750 grams now, it is way wide enough to fit the sofa and falls over the seats. A few squares here and there seem to go very quickly.

Omdat we totaal afgepeigerd waren na een dag vol geren en gevlieg in dierentuin/speeltuin/zwembad, werd er niet veel gebreid. Maar als ik naar mijn deken kijk, is er toch veel gebeurd. Zelfs echtgenoot is onder de indruk. Ik heb het aantal vierkantjes nog niet geteld, maar de deken weegt nu zo'n 750 gram en is breed genoeg voor de bank en lang genoeg voor de kussens. Een paar vierkantjes hier en daar blijken toch snel op te schieten.


(Sorry, picture by webcam/sorry, foto genomen met de webcam)

I did knit a pair of socks for H. from the sock yarn I got from Monique. The yarn is nice and elastic and I kept them short, just like madam requested. They fit like a treat! Sorry for the picture and the clash with the background; I guess the decor of our caravan did not really match my knitting :) It also happened to be rainy, and the weather wasn't suitable for outdoor pictures.

Wel heb ik van de sokkenwol gekregen van Monique een paar sokken voor H. gebreid. De wol is elastisch en ik heb de sokken, zoals madam wenste, kort gehouden. Ze zitten heerlijk! Mijn excuses voor de vreselijke kleuren; de inrichting van onze caravan paste niet echt bij mijn breiwerk :) En het was toen even regenachtig en geen weer voor buitenfoto's.



I also started a pair of socks for myself in Online stripy cotton, changed the pattern twice and probably will change it again. I'm just not a stripy person, I think... Photo will come as soon as I find an effect I like. I remember seeing something on the Yarn Harlot's site. I just have to track back...

Ik ben ook begonnen aan een paar sokken voor mezelf in Online gestreepte katoen, en heb het patroon al twee keer veranderd en zal waarschijnlijk weer op zoek gaan naar een nieuw patroontje. Ik ben gewoon niet zo van de streepjes, denk ik... Een foto komt wel zodra ik een leuk effect heb gevonden. Ik kan me herinneren iets te hebben gezien op de site van de Yarn Harlot. Nog maar even terug bladeren daar...


And last but not least, the Milk & Honey Market in Zuidlaren. Gosh! Fun! THAT is how a market should be, with jams, honey, bee and bee keeping-stuff sellers, and... wool! Not a lot, but a few nice ladies with nice stuff. As we were on a bit of a budget (holidays are expensive enough!), I only bought some brightly coloured roving to spin away. The plan was to start as soon as we got home, but then the laundry, the allotment and the blog took over. But tomorrow will be the day! (If work doesn't win...)

En dan, de Markt van Melk en Honing in Zuidlaren. Tjonge! Leuk! Kijk, ZO moet gewoon een markt zijn, allemaal lekkere jammetjes, honing, verkopers van bijenparafernalia, en... wol! Niet veel, maar een paar leuke dames met leuk spul. Aangezien we toch wat met een budget zitten (pfff, vakantie vieren is al duur genoeg!) heb ik het gelaten bij een dot lontwol in heerlijke frisse kleurtjes (gekocht bij een dame van een angorageitenfokkerij in Noordbroek). Ik zou gisteren direct al aan de spin, maar ja, de was, de volkstuin en het blog gingen toch even voor. Morgen echt! (Tenzij werk dan weer de eerste prioriteit krijgt...)


(The jam is gooseberry jam, yum! / De jam is kruisbessenjam, jam!)

And: I am SOOOOOOOO going to have my hair cut. I'm starting to feel like an eighties hardrock star. Not good. Fits the industrial-look walls here, which are awaiting further stripping and fresh wallpaper. All in good time ;)

En: ik ben ZOOOOOOOOOOOO toe aan een goeie knipbeurt. Ik voel me als een hardrockster uit de jaren 80. Niet goed. Past wel goed bij onze industrieel aandoende muren, die in afwachting zijn van verder stripwerk en een fris behangetjes. Alles op zijn tijd. ;)

Comments

Herma said…
Welkom terug......
Samen dan maar naar de kapper, ik stel het knippen ook steeds uit. En stond de volkstuin groen te wezen (van de onkruid)?
Geweldig die deken!! en ook de sokken en zo.
Siem said…
Oh wat is je deken geweldig wat een mooie kleuren en zo te zien inderdaad al een aardig eind op weg.
Heb hier nog wel een tondeuse liggen als ik je daarmee kan helpen ;-)
Lida said…
Wat gaat je deken snel en hij is ook erg mooi.
Ammerins said…
@Siem, tondeus hier ook in huis, maar zo kort hoeft ook weer niet... Ik zal morgen even een foto buiten nemen van de deken...
Unknown said…
ik vind je haar wel leuk hoor, anders weet ik nog wel een leuke goede kapster(in deinum of all places). en wauw wat is je deken al groot1!1!
hannah said…
Wat ben je al ver met de deken! Wordt mooi hoor.
De sokken zijn erg leuk geworden en je hebt mooie aankopen gedaan.
yvonnep said…
Welkom terug, ben ik ook. Je deken wordt schitterend. Je vakantie klonk reuze ontspannen. Vasthouden... En och joh, dat haar, doe het ff in een staart!
MoniqueB. said…
Yo babe! Hardcore zeg, dat haar. hahahaha. Welke muur gaat behangen worden? Toch niet de muur met de steenstripjes? Die vind ik net zo leuk.
Mooie sokken voor Hannah, fijn dat ze ze aan doet. Bridget vind ze te dik, dus die wacht nog even tot het weer kouder wordt.
En de deken heb ik net in mijn favorieten gezet op Ravelry! Hij is prachtig. Wat een doorzettingsvermogen.

Popular posts from this blog

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8

Shetland - Days 1 and 2