Knitting for a baby...

I have been knitting furiously. My sis is due in a little over a month, and I still have loads to do. My brain is overflowing with ideas, and I am trying to grab every minute I have to actually realize what I have in mind. Of course, I can't show these piccies here (hi, sis ;) ), but if you have a Ravelry account, go and check my profile to see what I'm up to (sorry, sis...). A few bits and pieces can be shown here, so here are some close-ups and a picture of a dress which I knitted for my sis's babby, but which I decided to re-gift to another friend, as it's not my sis's style.

Ik ben verwoed aan het breien. Mijn zus is over een maandje uitgerekend en ik heb nog veel te doen. Ik zit boordevol ideeen, en probeer elke minuut die ik heb te gebruiken om dat alles ook te maken. Natuurlijk kan ik niet alles hier laten zien (sorry zus...) maar op Ravelry staan de projecten bij mijn account. Een paar dingen wil ik wel even laten zien, dus hier wat close-ups en een foto van een jurkje dat ik in eerste instantie voor de baby van mijn zus breide, maar dat toch naar iemand anders gaat, omdat het bij nader inzien niet mijn zus' stijl is.

The blanket. I love it. The Muskat makes it heavy, but still airy, because I knit it quite loose. The stripes are the same as the wallpaper in the nursery, so it should look great. I added a pink border to set it off a bit. No lining, because I think the knitting would sag to much, unless I would sort of quilt the whole thing...

De deken. Ik vind hem geweldig. Door de Muskat is hij zwaar maar luchtig, omdat ik hem vrij los heb gebreid. De strepen zijn dezelfde als in de babykamer, dus dat past straks mooi bij elkaar. Ik heb er een roze rand omheen gebreid voor het contrast. Geen voering, omdat het breiwerk te veel zou uitzakken denk ik, tenzij ik het hele ding zou quilten...

Project 2. Lilac with glitzy button(s).

Project 2. Lila met glitterknoopje(s).

Project 3. A stripey soft thing.

Project 3. Iets zachts met streepjes.

Project 4. Something useful in blue cotton.

Project 4. Iets handigs in blauw katoen.

Project 5. Something girly in blue with fabric.

Project 5. Iets meisjesachtigs in blauw met stof.

And a close-up of the little white dress, which will be sent off to Taylor May this week!

En een close-up van het witte jurkje dat deze week naar Taylor May gaat!

Comments

Unknown said…
je zus, en haar baby, boffen maar met je! Mien hemel wat ben jij produktief zeg! De gestreepte deken is Mooi!
Herma said…
Wat veel, lieve, gezellige, mooie en bijzondere geschenken heb je gemaakt!
MoniqueB. said…
Dat zijn idd een heleboel werkjes. Ik had al even op Rav gekeken voor the girly thing! Mooie combinatie.

OVer dat iers haken: proberen! Ik ben zo benieuwd hoe het moet. Ik heb ergens iets in een boekje zien staan en het ziet er altijd zo mooi uit, met die bloemen en die dubbele lagen.
froukje said…
oh wat prachtig allemaal, maar oh wat een werk! Echt geweldig!
hannah said…
Zo zeg, jij hebt het wel erg druk met kraamkadootjes breien! Mooi allemaal, vooral de kleurige dingen.
yvonnep said…
Natuurlijk even op Ravelry gekeken. Veel lieve, leuke dingen!
Anonymous said…
hmmmm, wat een heerlijke kleurtjes...
Tineke said…
Wat een leuke dingen ben je aan het maken zeg! Je zus boft maar met jou...

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8