Ray of sunshine / Zonnestraaltje

Today's Ray of Sunshine is my friend Jolanda, who Twittered yesterday that she was clearing up her stash and asked me if I was interested in some scraps for my sock yarn blanket. And of course I am. Little did I expect that she would hand me this. I was suitably flabbergasted, just about managed to get my hubby to make us a coffee and stammered a thankyou. What you see in the basket is four (FOUR) skeins of Ballee Mystery yarn, 50 grams of a mohair/acrylic mix, which I'm thinking of turning into a lovely tunic for Hannah (thinking of Lapwing from Little Knits, although Starling is also great, two totally different patterns which would both work with the yarn, but any ideas are greatly appreciated), two balls of red/pink sock yarn, a ball of colourful sock yarn and kitchen twiny-look sock yarn and then a smaller ball of lace yarn. And of course, I just had to wind up the Storm op Zolder sock biological sock yarn (with cotton and tencel) straight away, and start a Sokkenpad with it (Yes, Stephanie, Sokkenpad is a sock design ;) ). Still flabbergasted, and thinking of a way to gift something back...

Mijn Zonnestraaltje van vandaag is mijn vriendin Jolanda, die gisteren twitterde dat ze haar stash aan het opruimen was en me vroeg of ik nog belang had bij restjes sokkenwol voor mijn deken. Natuurlijk! Wat ik niet had verwacht, was dat ik dit zou krijgen. Ik was echt sprakeloos, en het lukte me nog maar net om naar manlief te wenken of hij even een bakje koffie voor ons wilde zetten en zachtjes dankjewel te fluisteren. Wat je hier ziet, zijn vier (VIER) strengen Ballee Mystery garen, 50 grams mohair/acrylic mix, waarvan ik denk ik een mooie tuniek voor Hannah van ga breien (ik zit te denken aan Lapwing uit Little Knits, of Starling, twee heel verschillende patronen die allebei met dit garen wel zouden werken, maar alle ideeën zijn welkom!), twee ballen rood/roze sokkenwol, een bal kleurige sokkenwol en sokkenwol die lijkt op keukengaren, en dan een kleinere bol kantgaren. En natuurlijk moest ik direct de streng Storm op Zolder biologische sokkenkantoen (met tencel) op bolletjes draaien en ben ik aan Sokkenpad begonnen (Yes, Stephanie, Sokkenpad is a sock design ;) ). Nog steeds sprakeloos, en aan het nadenken hoe ik iets kan teruggeven...

Comments

Marijke said…
Geweldig! En echt jouw soort kleuren.
hannah said…
Wauw, wat heerlijk roze allemaal.
Herma said…
Woh........mazzel zeg!!
Sinterklaas in eigen persoon kan jaloers zijn op Jolanda dat ze zo'n schitterend geschenk aan je geeft.
jolanda said…
hihi, graag gedaan. Fijn om te horen dat de pink explosion zo prachtige bestemming krijgt.
MoniqueB. said…
Je bent in een lekker zacht en ROZE (natuurlijk!) mandje gevallen. Ze weet aan wie ze het geeft; dat komt altijd goed!!

Hoe gaat het met je boek???
Anje A. said…
ik lees elke dag je blog... ben een mede-breister... nu wil ik ook een mede-vertaalster worden, maar voor ik 4 jaar studie volg... is er voldoende werk? Ik had je graag anders gemaild, maar weet niet hoe.
DutchAstrid said…
Lucky you!!!

Sokkenpad lijkt me trouwens geweldig om te breien. Heb me nu eindelijk ook maar aangemeld bij de yahoogroep.

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8