Darn it!


Today's blog is sponsored by Darn It! The company that brings you free holes in your socks... You can image my shock and horror and dismay when I found not only a hole this size in one of my Salida's, but an impending hole in the other sock as well...
So, straight away, I dipped into my basket of remnants for my sock blanket, and halleluja!, found the green yarn I used for these socks. Instead of just darning the hole, I decided more desperate measures were necessary and I reknit over the hole. I took up the stitches several rows below the hole and just knitted up, taking up the side stitches as I went along. Afterwards, I fastened the two layers together with some invisible inside stitching, and now I'm the proud owner of hole-less Salida's once more.

Dit blogje wordt vandaag gesponsord door de firma Sleets, de firma die u gratis gaten in sokken levert... Je kunt je voorstellen hoe ik schrok toen ik merkte dat ik niet alleen een gat zo groot als Groenland had in een van mijn Salida's, maar dat ook de andere sok op doorbreken stond...
Dus dook ik direct in mijn sokkendekenmand op zoek naar het restje groen en halleluja!, daar vond ik het garen dat ik voor deze sokken had gebruikt. In plaats van te mazen besloot ik dat hier ingrijpender maatregelen nodig waren, en dat ik maar over het gat heen moest breien. Ik heb de steken opgenomen een paar toeren onder het gat en ben gaan breien, aan de zijkant steken opnemend. Daarna heb ik aan de binnenkant de twee lagen aan elkaar vastgenaaid en nu ben ik weer de eigenaresse van twee gatloze Salida's!

There is only one problem though...
Ik heb alleen één probleem...


Look at that colour!!! I can definitely see I've been wearing these baby's out... The colour has totally faded on the feet. The legs aren't too bad, but even there I can see that these beauties have been suffering in the washing machine over the last few months...
Anyway, I've decided this is the technique for me! I can repeat my skills again today, because when I put on my Berlins, I discovered another large, gaping hole in it... Sigh...

Kijk eens naar het kleurverschil!!! Ik kan zien dat ik deze schatjes echt tot op het bot heb afgedragen. De kleur is op de voeten totaal vervaagd. De benen zijn niet zo erg, maar zelfs daar is te zien dat ze vaak en met liefde zijn gewassen... 
Hoe dan ook, dit is de techniek die voor mij werkt! En ik kan vandaag direct weer aan de slag, want toen ik mijn Berlins vanochtend aantrok, zag ik dat daar ook een enorm, gapend gat in zat... Slik...








Tomorrow a more positive blog, about me and my new Trinity Stitch Hat!


Morgen een fijner blogje, over mij en mijn nieuwe Trinity Stitch-muts...

Comments

MoniqueB. said…
Ik wilde wel het zelfde doen, maar de rest van de sok was al zo versleten, ik had er een hele nieuwe voet aan moeten breien.

Goeie oplossing; zo blijft je voetje daar extra warm!
En geloof me; dat heb je nodig! Het is ZO koud..
Herma said…
Mooi uitgelegd en en goede oplossing.
Siem said…
Ja wat zonde van je sokken maar mooi opgelost en je hebt weer heerlijk warme voeten,
Jolanda said…
Knithorror! Ik durf bijna niet te kijken.
hannah said…
O jaa, wat ergelijk is dat als je mooie, zelfgebreide, juist die in je favoriete garen, heerlijke sokken doorslijten.

Je hebt er een goede oplossing voor gevonden!
Marijke said…
Netjes gedaan. Wat flink van je om naast je werk, gezin en vele nieuwe projecten ook nog sokken te repareren. Maar ja, ze zijn het waard.

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8