Slowly progressing

At the moment, I'm in a spinning mood. Knitting, especially knitting patterns, requires concentration, and at the moment, I find it hard to keep that concentration. It's okay during the day, especially because I 'have to' concentrate for work and stuff, but as soon as the kids are in bed, I'm zonked. That is why progress on these beauties is slow. Veeeeeeery slow. But they are progressing! I've arrived at the large heel and am liking what I'm seeing.

I did 6 repeats of the pattern on the leg, and I think they're just about long enough for my liking. I have fat legs and fat ankles, so the pattern will stretch out a little bit more than it does here, on the McVities cookie jar!

The fun thing about this pattern is that it gets split in the middle on the front of the leg, where the big double cable turns into two small ones, like the ones on the side, with straight lines appearing where you increase the stitches. The pattern is beautiful and very clever! Janneke is such a talented designer! I also like the combo with the yarn. There is a slight spiral going up (or down, depending on how you look at it) the sock, which annoyed me at first, but it gives great stitch definition. My needles are horribly bent because of jamming this project in its little project bag, so I think it's time to just leave it out and proud. Maybe it help me finish it more quickly too!

Het vordert langzaam...
Momenteel ben ik veel aan het spinnen. Breien, vooral het breien van patronen, vereist concentratie, en concentratie is iets waar ik momenteel niet veel van heb. Overdag gaat het wel, omdat ik me 'moet' concentreren op mijn werk en alles, maar zodra de kinderen op bed liggen, ben ik op. Daarom gaat het met deze prachtige sokken zo langzaam. Heeeeel langzaam. Maar ze vorderen wel! Ik ben nu bij de grote hiel en vind ze echt prachtig worden.

Ik heb zes herhalingen van het patroon gedaan op het been en ik vind ze net lang genoeg. Ik heb dikke benen en enkels, dus het patroon zal toch nog wat verder uitrekken dan hier, om de McVities koekjestrommel!

Het mooie aan dit patroon is dat het midden voor op de voet wordt gesplitst, en de grote dubbele kabel verandert in twee smalle kabels, zoals die aan de zijkant van het been. Er groeien door het meerdere rechte lijnen uit die over de voorvoet lopen. Het patroon is prachtig en erg slim bedacht! Janneke is zo'n getalenteerde ontwerper! Ik vind de combinatie met het garen ook erg mooi worden. Er loopt een spiraal over de sok, die ik eerst echt vreselijk vond, maar nu ben ik eraan gewend en vind ik dat de steken er juist mooi door uitkomen. Mijn naalden zijn enorm krom gaan staan doordat ik de sokken steeds terug duwde in mijn etui, dus ze liggen nu lekker op de rug van de bank. Misschien helpt dit om ze snel af te maken!

Verder wil ik nog even reclame maken voor mijn twitterveiling: handgebreide sokken van mij, dus bieden maar!!!!

Comments

Herma said…
Mooi Meid!
Fijn dat je goed naar jezelf luistert.
Jolanda said…
Wow, fantastisch!
MoniqueB. said…
Ja, groot gelijk; effe rustig aan doen en lekker spinnen.
De sokken zijn gewéldig! wat een mooi patroon, je garen helpt prachtig mee. Als ik het bekeken heb op Ravelry zijn beide sokken verschillend??
Ammerins said…
Nee hoor, de voorkant heeft patroon, de achterkant is met rechte lijnen. Die heb ik er nu even niet op gezet. Ik doe het wel wat anders dan het patroon, want al mijn kabeltjes kruisen naar rechts ;) Wel zo makkelijk... haha

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8