I'm a runner!

I started running this week. Last week, I signed up for the 5K/10K of Leeuwarden on June 6 and I will be starting the proper running clinics next week. To make sure I don't look like a complete dufus when I turn up there next Saturday at 9.30AM, I decided to start practicing a bit. After getting my running shoes (the store were great, they have a mini track, so you can try out different shoes, and a camera to see how straight you're running) I went out for the first time they day before yesterday, with 'Couch to 5K' on my Blackberry and Map my tracks turned on...
You can sort of see where I am running, but as I'm already quite a brisk walker, there is not that much of a difference. It was hard, especially the 7th of the 8 one-minute runs, but I did it. And I did it again this morning. Proud is not the word. Smug, that's how I feel.

Ik ben een hardloper!

Ik ben deze week begonnen met hardlopen. Vorige week heb ik me (in een vlaag van verstandsver-bijstering, haha) opgegeven  voor de 5/10K van Leeuwarden op 6 juni en volgende week beginnen daarvoor de loopclinics. Om niet helemaal voor paal te staan als ik volgende week zaterdag om 9.30 uur in de Groene Ster aan kom wandelen, ben ik alvast wat aan het oefenen. Nadat ik woensdag mijn schoenen had gehaald (in een geweldige winkel, met een mini-hardloopbaan om verschillende schoenen uit te proberen en een camera om te kijken hoe recht je erop loopt - oja, en dankzij De Friesland met 50% !!!! korting), ben ik eergisteren voor het eerst op pad gegaan, met 'Couch to 5K' op mijn Blackberry en Map my tracks aan... 
Je kunt zien waar ik hardloop, maar omdat ik van stevig doorstappen houd, is het verschil niet echt groot. Het was zwaar, zeker de 7e van de 8 een-minuut-hardrenstukjes, maar ik heb het gehaald. En vanochtend nog een keer. Trots beschrijft niet genoeg hoe ik me voel. Zelfvoldaan, dat is het meer. 

Comments

Jolanda said…
You go girl! Ik ben supertrots op je.
MoniqueB. said…
Heerlijk! Wat goed van je. Het is zo lekker om even te rennen, je komt helemaal los.
Veel suxxes en vooral veel plezier!
Unknown said…
Goed bezig!! Cool kaartje ook. Zo te zien loop ik altijd aan de andere kant van het kanaal! Volgende keer zwaaien?
Unknown said…
bovenstaande info ben ik dus Marieke

Popular posts from this blog

Skew you too!

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8