A lovely sight

Spring is in the air! On the first day of March, we started the day off with sunshine. I immediately pumped up my tires and we went off to the pool on the bike, for the first time in months. And it was great! On the way back, we got some nice rolls for lunch and bought some springy plants for on the windowsill and on the garden table. And then I put out the laundry. How nice it is, to be able to hang the laundry out to dry!
The garden is still a soggy mess, but that will soon be sorted out by putting in better drainage, and hopefully a lot more sunshine!!!

And another lovely sight was this, my stash from the Handwerkbeurs! I thoroughly enjoyed the fair this year. We worked very hard at the Wolhemel stand for a few hours, and then I went off with my 'shopping list'. I got most of the things I wanted, because somewhere in the melee I lost my list, so the bigger projects have been put on hold as I have to recalculate how much yarn I need for them.
I bought:
2 balls of Drops Delight, pink/purple, for socks for me
2 balls of Online, light and hot pink, for these socks for Hannah
2 balls of Drops Merino, which are currently being turned into Sophie
1 skein of Trekking Hand-art, for socks for Steve
Buttons for the little sister's dress and Sam's still to be knit from yarn to be bought chain-mail shirt.
Some knitting notions
250 grams of merino-silk wool for spinning
and: my new Harmony needle set!  

I am very happy with my purchases, which I did in about 20 minutes. ;) Speedy Gonzales, that's me!

Wat een prachtig gezicht!


Het voorjaar hangt in de lucht! Op de eerste dag van maart begonnen we met zonneschijn. Ik heb direct maar de banden van fiets een goed opgepompt en ben toen samen met zoonlief op de fiets naar het zwembad gegaan voor ons wekelijks spatterhalfuurtje. Dit was voor het eerst sinds maanden. Heerlijk! Op de terugweg hebben we broodjes gehaald voor de lunch en wat plantjes voor in de vensterbank en op de tuintafel. En daarna heb ik de was buiten gehangen. Wat is het toch fijn dat die weer lekker buiten kan hangen drogen!
De tuin zelf is nog een kleffe, natte boel, maar dat komt ook wel snel weer goed, als we zelf even wat aan de drainage doen en het zonnetje blijft schijnen!!!

Een ander mooi gezicht zijn mijn aankopen op de Handwerkbeurs! Ik heb echt een heerlijke dag gehad. We  hebben een paar uurtjes hard gewerkt op de stand van Wolhemel, en daarna ben ik er met mijn boodschappenlijst op uit getrokken. Ik heb het meeste gekocht wat op mijn lijstje stond, maar ergens onderweg ben ik mijn lijstje verloren, dus de grotere projecten wachten nog op wol tot ik heb berekend hoeveel ik waar voor nodig heb.
Wat heb ik gekocht:

2 bollen Drops Delight, roze/paars, voor sokken voor mezelf
2 bollen Online, licht en felroze voor deze sokken voor  Hannah
2 bollen Drops Merino, die nu worden opgebreid tot een Sophie 
1 skein Trekking Hand-art, voor sokken voor Steve
Knoopjes voor het kleinezusjesjurkje en voor het ridderhemd van Sam dat ik nog ga breien van garen dat ik nog ga kopen.
Breiringetjes 
250 gram merino met zijde om te spinnen 
en: mijn nieuwe Harmony-naaldenset!   

Ik ben er echt heel blij mee, en had dit echt binnen 20 minuten bij elkaar ;) Ik ben een echte Speedy Gonzales... ;)

Comments

Herma said…
Mooie aankopen!
Inderdaad mooi weer!
Marijke said…
Leuke aankopen gedaan in weinig tijd. (Zie ik daar overheersend rose?) Heerlijk dat voorjaarssfeertje van je blogpost.
Jolanda said…
Hihi, ik voelde opeens een windvlaag in de IJsselhallen, maar dat mysterie is nu opgelost.
DAt was jij!

Wat een prachtige buit.

Popular posts from this blog

Back from our holiday to Norn Iron

Shetland - day 3 - Monday October 8

Shetland - Days 1 and 2